8 september Maagdenburg

8 september 2017 - Magdeburg, Duitsland

Vanmorgen na een heerlijk ontbijt op de pedalen. Wij sliepen in het enige pension van Niegrip.  Na 3 km. over een slecht grind pad tegen de wind in kreeg Rien een lekke voorband. Wij zagen in de verte een bedrijfje wij er naar toe en zijn daar geholpen met een compressor om de band weer op te pompen na het lappen. Na twaalf km. liep de band weer leeg. ??. Wij zeker 2 uur moeten lopen naar het centrum van Maagdenburg. Daar een fietsenmaker gevonden en een nieuwe binnenband er in. Daarna een hotel gevonden naast het hoofdstation van Maagdenburg. Na een douche en schone kleren naar het station want na de regen, rukwinden en kou was het niet moeilijk polderen. Wij hebben drie fantastische weken gehad met prachtig fietsweer. Nu is het hier echt herfst. Dit weer geven ze ook voor de komende week op. We hebben voor morgenochtend 9 uur de trein kunnen reserveren voor onze terugreis naar Den Bosch.

Gelukkig konden we ook plaatsen voor de fietsen reserveren in de zelfde wagon.

Leuk dat jullie ons allemaal zo hebben gevolgd. Wij genoten van jullie reacties. Duitsland is een prachtig fietsland. Het voormalig Oost-Duitsland een verhaal apart.

Morgenavond maken we ons laatste blog vanuit Drunen.

1. Greet en Damiaan:
    8 september 2017
    Jammer dat niet alles gegaan is zoals jullie wilden, maar polderen heeft ook zijn goede kanten, toch?
    Goede reis.
  2. Roland:
    8 september 2017
    Goeie keuze. Jullie doen het voor je plezier. maak er nog leuke avond van;)
  3. Khaled en Anneke:
    8 september 2017
    Wat jullie hebben gedaan is geweldig. Het is jammer dat het weer slecht wordt en dan is het niet leuk te weten dat je nat en koud verder moet. Heel verstandig, jullie kunnen terug kijken op weer een enorme ervaring en vele kilometers gedaan. Goede reis terug en dan toch nog een klein stukje van Den Bosch naar Drunen.
  4. Nicoline en Dick:
    8 september 2017
    Ja jammer dat het weer slechter wordt maar jullie hebben veel mooie kilometers gefietst en er van genoten, zo te lezen. Goeie reis terug, ook weer leuk in de trein.
  5. Ben en Ria:
    8 september 2017
    Wat een goede beslissing: niet doorploeteren tegen beter weten in, maar lekker op de trein stappen en naar een heerlijk droog en warm huis!!! We kunnen ons goed voorstellen dat het 3 heerlijke weken waren, maar zo is het leuk geweest. Goede terugreis, wel iets anders dan gedacht maar heerlijk om straks weer thuis te zijn. Tot gauw en een lieve groet van ons
  6. Frits en Marjan:
    8 september 2017
    Welkom in ons polderlandje! Topprestatie geleverd, nu nagenieten, heerlijk met de trein terugreizen,.... beetje lezen , naar het landschap kijken en wegdoezelen mmm....... ik hou ervan. X.
  7. Hendrika:
    9 september 2017
    Een heel goede terugreis toegewenst, zonder te "trappen"
  8. Ans van amerongen:
    9 september 2017
    Eerst pech met de band, nu denk ik een heel goede beslissing om terug te komen met de trein, een goede terugreis en hopelijk in gezondheid terug in Drunen. Tot spoedig en intussen vele groetjes van Ans.
  9. Helna:
    9 september 2017
    We hebben genoten van jullie belevenissen tijdens jullie fietstocht😊! Goeie thuisreis
  10. Monique:
    9 september 2017
    Goeie terugreis gewenst en bedankt voor de gezellige verhaaltjes elke dag, ik keek er naar uit.
    Groetjes Monique en vandaag ook namens tante Cock en ome Henk.