1 september van Dessau naar Wittenberg

1 september 2017 - Lutherstadt Wittenberg, Duitsland

Vandaag een leuke fietsdag we hebben niet zo veel kilometers gemaakt maar zijn nu in Lutherstad -Wittenberg. Het was een goeie temperatuur om lekker door te trappen. Wel de vesten aan maar in de korte broek. De foto's van gisteren komen vandaag bij de blog. Er is er een bij van zwaluwen op een hoogspanningsleiding dat zie je niet meer in Nederland. Bij de foto's van vandaag is er een bij van het repareren van de binnenkant van Rien zijn fietshelm met pleisters en verband. Daar hebben we plezier om als het lukt. Langs de kanten in het bos staat de geel walstro in bloei. Het deed ons denken aan vorig jaar toen stond in Italie langs de kant van de weg de brem in bloei Om twee uuur waren we na 65 km in Wittenberg. Bijzonder om hier te zijn in het Luther jaar. Eerst een slaapplaats gezocht en het wordt steeds leuker gisteren in een bijgebouw van een landhuis aan de Elbe vandaag in een cruiseboot op de Elbe. Daarna een rondwandeling door de stad de kerk bezocht waar Luther zijn stellingen aan de deur spijkerde. Een mooie tentoonstelling en daarna een orgelconcert in de stadskerk. Hoe bijzonder kan je dag zijn. Nu de route voor morgen nog uitzoeken en lekker slapen

1. Greet en Damiaan:
    2 september 2017
    Zo. Dat gaat goed. En Wittenberg idd een bijzondere plek.
    Tempo zit er goed in.
    Hier zon op de schelpenpaadjes in de Kennemer duinen.
  2. Ben en Ria:
    2 september 2017
    Jongens, wat gaan jullie hard! En wat een bijzondere slaapplaatsen vinden jullie, iedere dag is een avontuur. En dan dat prachtige weer, het kan niet beter volgens ons. Ook in Nederland, in het westen tenminste, nog steeds mooi weer. Volgens mij hebben jullie nog geen rustdag gehad, maar dat gaat waarschijnlijk in Berlijn plaatsvinden. We zijn benieuwd of jullie morgen Berlijn gaan halen, maar dat is misschien iets te optimistisch want er zal nog wel zo'n 120 km getrapt moeten worden. We volgen de vorderingen op de voet, dus succes weer en nog veel mooie dagen.