3 september

3 september 2017 - Berlijn, Duitsland

Wir haben es geschaft, Berlijn. Vanmiddag om 15.30 uur stonden we in het centrum van ons beoogde doel. Het gaf een goed gevoel, het eerste deel van onze fietstocht is gelukt. 1117 km gefietst door de bossen van het Teutenburgerwald de slechte paden van het Harzgebergte. Al dat klimmen en afdalen het is gelukt. Vandaag was het weer een prachtige afwisselende tocht. Eerst richting  Petzow en daarna richting Potsdam. Langs de Schielow see en zo naar het park Sanssouci. Wat mooi om daar door heen te fietsen. Al die paleizen en beelden prachtige tuinen. Een bijzondere ervaring. Daarna weer verder door naar Berlijn. Wij hadden na onze ervaring gisteren met een onderkomen voor de nacht te zoeken toch maar een hotel in Berlijn geboekt. Het hotel ligt midden in het centrum. Wij waren daar om 15.30 uur na 68 km. Vandaag toch nog heel wat moeten klimmen en afdalen de versnellingen zijn weer allemaal gebruikt. Morgen eerst de route weer terug naar Petzow en dan richting Brandenburg. Daar kunnen we dan dinsdag de terugreis oppakken. De Hanzeroute van Brandenburg naar Zaltbommel. Alleen wij slaan iets eerder af naar Drunen. Wij hebben nog geen rustdag gehad. In de Harz dachten we er aan het eind van de dag wel aan, maar als het zonnetje de volgende dag weer schijnt is het aanlokkelijk om door te fietsen. Vandaag hebben we wel onze eerste plensbui gehad. Hebben een tijd onder een boom staan schuilen tot een mevrouw kwam vertellen dat er om de hoek een tunneltje was waar we konden schuilen. Het stond er vol met wielrenners en fietsers. Wij pasten er nog bij. Na 10 minuten stopte het met regenen en wij konden weer verder. Twee weken onderweg 1 echte regenbui dat is bijzonder. Nu weer lekker slapen en morgen om 7 uur weer de wekker.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ben en Ria:
    3 september 2017
    Jongens, wat een prestatie!!! Van harte gefeliciteerd. Jammer dat jullie niet een paar dagen de tijd nemen om Berlijn en Potsdam te bekijken want dat is wel de moeite waard. Maar we kunnen ons ook voorstellen dat jullie zoveel mogelijk van het goede weer willen profiteren. Alvast succes voor de terugreis met goed weer.
  2. Laurens:
    3 september 2017
    Ben je er eindelijk en ga je weer terug......
    Berlijn is prachtig om op de fiets te bekijken, hebben wij enkele jaren geleden ook enorm van genoten. Echt een aanrader. Nu kunnen jullie je nog bedenken ..........
    Veel plezier daar.
  3. Gerda:
    3 september 2017
    Gefeliciteerd ! Jammer dat jullie niet even blijven, nu je er toch bent.
  4. Peer en Berna:
    3 september 2017
    Van harte gefeliciteerd een geweldige prestatie. Wij snappen wel dat Rien onmiddellijk weer wil omdraaien hij komt ons koor van Open Kerk in Helvoirt weer versterken met z'n prachtige bas stem om 16 december er weer een mooi Kerstconcert van te maken. Wij kunnen nog meer zangstemmen hiervoor gebruiken heeft u interesse zowel sopranen, alten tenoren en bassen zijn van harte welkom met Rien naar Helvoirt te komen om ons enthousiaste koor te komen versterken. Repetitie maandagavond van 8 tot 9.30 een gezellige pauze van een kwartier. Rien flink doortrapte wij wachten op je. Groetjes Peer en Berna
  5. Sofie:
    3 september 2017
    Gefeliciteerd! En ja, ik sluit mij aan bij de meerderheid... echt geen dagje de tourist uithangen?
  6. Marianne en Jan:
    Zo knap! Xxx
  7. Lizet:
    3 september 2017
    Gefeliciteerd met het behalen van jullie doel! Super knap. Geniet van dit mooie resultaat.
  8. Nicoline en Dick:
    3 september 2017
    Gefeliciteerd hoor met het behalen van jullie doel.
    Neem de goede raad van de bovenstaande lieve mensen aan en rust uit!!
    Geniet even van de stad. Jullie hebben het verdiend.
  9. Ria de Bruin:
    3 september 2017
    Hartelijk gefeliciteerd, jullie einddoel vandaag bereikt, een grote prestatie. Niet in Berlijn blijven om de stad te bekijken en ook geen rustdag nodig. Bikkels zijn jullie.
  10. Sieger en Ria:
    3 september 2017
    Super en zo snel!!! Jullie hebben ook prachtig weer gehad.

Jammer dat jullie al aan de terugreis beginnen.
    Berlin ist ja so schon!!
  11. Sieger en Ria:
    3 september 2017
    schon ging fout, moet natuurlijk zijn schön!!
  12. Carolien Hoffmans:
    3 september 2017
    Proficiat Plonie en Rien! Mooie prestatie neergezet! Echt niet even een paar dagen uitrusten en genieten van Berlijn?! Ik zou het zeker doen. Hoe dan ook: goede reis verder.
  13. Khaled en Anneke:
    3 september 2017
    Geweldig. Wat een tocht met zoveel mooie verhalen van jullie onderweg. Gefeliciteerd weer een hele prestatie. Nu weer terug, jammer dat jullie niet een paar dagen van het mooie Berlijn kunnen genieten. Zeker een andere keer. Hoop dat jullie terug tocht net zo voorspoedig gaat. Slaap lekker voor nu en een hele goede reis terug met nog veel mooie verhalen van jullie, die we gaan volgen.
  14. Marie-Louise en Jaap:
    4 september 2017
    Allo, allo Berliner bickels: oost en west berlijn, het is nergens beter op de fiets weer huiswaarts te zijn - tot over 2 weken ;-) Succes op terugweg!!
  15. Erik, Rita en Joris:
    4 september 2017
    Proficiat, jullie hebben jullie eindbestemming bereikt ! Echt iets om fier op te zijn . Jullie zijn ongetwijfeld ook gelukkig dat jullie beider gezondheid dergelijke knalprestatie toelaat . En toch nog dit : maak , zoals de meesten onder jullie volgers suggereren, van de gelegenheid gebruik om het prachtige Berlijn te verkennen , vooral omdat ook het een fietsvriendelijke stad blijkt te zijn .
  16. Greet en Damiaan:
    4 september 2017
    Game set and match voor Rien. Nu nog de finale.
    Boek voor de helft gelezen. Op naar de ontknoping.
  17. Sjoerd Vonk:
    4 september 2017
    Proficiat Fietsers. Het is toch heerlijk als je weer een doel hebt berijkt,en op een goede manier.Zie dat er ook de nodige pret bij was. Fijn nu weer op richting huis dus.
  18. Monique:
    Gefeliciteeeeeerd