5 september 2017 - Kloster Lehnin, Duitsland

Vandaag een heerlijke rustdag gehad. De wekker liep pas om acht uur af. Om negen uur op ons gemak naar de ontbijtzaal. Geen tassen pakken. Maar eerst koffie drinken. Ik nog even de laatste sokken en shirts gewassen en Rien de fietsen nagekeken. De kettingen gesmeerd. Alles staat weer klaar voor morgen. Naar het klooster gewandeld de kerk en de bijgebouwen bewonderd en de grote tuin. Daarna lekker buiten geluncht. Terug naar hotel lekker gelezen en gepuzzeld. Daarna nog een korte wandeling naar de Klostersee. Op de terugweg een ijsje. Nu weer zin om morgen op de fiets te stappen. Wij zijn de laatste dagen dichtbij de Poolse grens. Je merkt dat ook aan de plaatsnamen. Morgen rijden we eerst 30 km naar Brandenburg. Daar pakken we de route op en proberen morgenavond in Jerichow te zijn. In deze streek zijn weinig pensions of hotels. We hebben al vast wat adressen opgezocht zodat wij kunnen bellen als we weten hoe ver we kunnen komen. Wij uitgerust. Dagboek bijgewerkt. Was schoon. Morgen aan de Hanzeroute beginnen.