31 augustus

31 augustus 2017 - Dessau-Roßlau, Duitsland

Vannacht was het in onze overnachtingsplaats 22 graden als laagste temperatuur.  Tijdens het ontbijt was het 23 graden. Het zag er dus zonnig uit toen wij weer op pad gingen. We zijn het Harzgebergte uit en de wegen zijn een stuk beter. In de loop van de dag ging het weer, zo als voorspeld, omslaan. Er stak een behoorlijk wind op en de temperatuur zakte tot 19 graden, heerlijk ook omdat wij de wind mee hadden. Eind van de morgen hebben we zelfs 10 minuten regen gehad, ook weer eens lekker. Het bleef de hele dag dreigen maar echte regen hebben we niet meer gehad. Wel weer een mooie tocht met veel natuurschoon en langs wat riviertjes. We hebben geluncht in ons eigen prieeltje (zie foto's). We overnachten langs de Elbe in een heel ruime kamer met onze eigen tuin / terras en ontbijt op de kamer. Na een tocht van 89 km is het hier heerlijk bijkemen. Berlijn nu op 180 km.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Erik, Rita en Joris:
    31 augustus 2017
    Het doet deugd te vernemen dat de fietstocht prima verloopt en dat jullie daar bovenop nog de wind in de zeilen hebben . Berlijn nadert : een mooie, groene stad met een (jammer genoeg niet altijd) fraaie geschiedenis , en zeker fietsvriendelijk. Nog veel reis- en fietsplezier !
  2. Peer en Berna:
    31 augustus 2017
    Jullie gaan als de brandweer, geweldig en nog steeds mooi weer het zij gegund geniet er nog lekker van. Prachtige foto's leuk om op deze manier jullie te volgen goede reis weer morgen en graag tot de volgende aflevering
  3. Lizet:
    31 augustus 2017
    Wat hebben jullie al veel gefietst. Heerlijk wakker worden met deze temperatuur. Veel succes nog!
  4. Ans van amerongen:
    31 augustus 2017
    Hallo lieve mensen, fijn dat de wegen nu wat beter zijn. Ook hier is het niet meer zo warm. Fijn. Voor morgen een fijne dag. Vele groetjes Ans.
  5. Reinder en Hermien:
    31 augustus 2017
    Jullie gaan echt als een speer!! Fijn dat de wegen nu beter begaanbaar zijn. Goede fietsdagen en geniet van alles wat op jullie (fiets)pad komt.
  6. Jan en Anny:
    1 september 2017
    Toch in Dessau aangekomen ! Een heel mooie omgeving met diverse mooie parken en kasteeltuinen. Nu op naar de Lutherstad en een foto vóór de beroemde kerk maken ? Een goede reis verder gewenst.
  7. Martine:
    1 september 2017
    Goedemorgen fietsers, wat een kilometers! Boffen jullie wel met kant en klaar verzorgde slaapplaatsen, zodat je zo je bed in kunt als je dat wilt. Het vereist wel doorzettingsvermogen om elke morgen weer op de pedalen te klimmen. Zoals het er nu naar uitziet zijn jullie zondag in Berlijn. Een prachtige stad, zeker om een aantal dagen te vertoeven en te bewonderen. Wij zijn in Drunen ook weer begonnen met Yoga in de wegwijzer, een mooie zonnige zaal, verbetering wat mij betreft. Ik ga zo dadelijk naar het winkeltje in de zandleij lekker werken met Harriette. Weer goede reis en tot mails, liefs Martine
  8. Ben en Ria:
    1 september 2017
    Tsjonge, wat gaan jullie goed. Als het zo doorgaat, zijn jullie dus in 14 dagen naar Berlijn gefietst. Fantastisch, wat een prestatie. We volgen nauwlettend het weer en we vinden het ongelofelijk dat jullie het zo lang droog houden, maar gelukkig vloeit het (wit)bier rijkelijk!!! Zoals jullie al wel gelezen hebben, was het hier ook een paar dagen erg warm en is het nu koeler geworden. Voor jullie heerlijk om te fietsen nu de temperatuur ook in Duitsland wat gezakt is. Hopelijk blijft het grotendeels droog en worden de fietspaden steeds beter. Een goede tocht verder en we denken dagelijks aan jullie.