28 augustus

28 augustus 2017 - Bad Harzburg, Duitsland

Lekker uitgerust vanmorgen weer op de fiets. We waren het dorp nog niet uit of wij kregen de eerste klim. Er volgden er nog erg veel vandaag. Veel door de bossen gefietst. Maar klimmen over de onverharde bospaadjes is lastig en afdalen soms spannend. Gravel, grint, zand, blubber alles hebben we gehad vandaag. De zon scheen heerlijk en ondanks het zweet op onze rug hebben we weer heerlijk genoten van de tocht. Het aantal kilometers was wat minder (67 km). Maar naar ons idee hebben we er 50 van geklommen. We zijn nu in bad Harzburg.  Een mooi oud kuuroord. Na het eten nog een wandeling gemaakt om ook de andere spieren nog even te gebruiken.

Wij vinden het heel leuk om jullie reacties te lezen op onze fietstocht. Leuk zoveel verschillende reacties. Wij hebben morgen weer een pittige dag voor de boeg maar met de zegen van Sint Patrick om ons en nr. 416 NlB op Rien zijn stuurtasje gaan we vol goede moed weer verder.

1. Monique:
    Hoi Rien en Plonie,

Super leuk om al jullie kilometers weer te volgen.
    Ik hoor jullie gewwon zo'n hellinkje af gaan "oooooohhhhh" gaat best hard hahahahaha.

Heel veel plezier en geniet van het heerlijke weer en het mooie landschap.
    En van de heerlijke hotelletjes natuurlijk .

Groetjes Monique
  2. Sofie:
    28 augustus 2017
    'k Geniet van jullie dagelijkse verslag - even meereizen. Goeie benen voor morgen!
  3. Jan en Anny:
    28 augustus 2017
    Mooie omgeving en leuke steden. Goslar is al gepasseerd, Wernigerode in zicht. Nu dicht bij de beroemde Brocken. En bij de grens van het vroegere Oost-Duitsland. Met de auto is het heel leuk toeren daar, maar met de fiets is andere koek. Geniet van de reis en sterkte bij de klimmetjes die jullie nog voor de kiezen krijgen. Groet
  4. Lizet:
    28 augustus 2017
    Super knap van jullie!!! Wat hebben jullie al veel kilometers afgelegd, veel gezien en veel geklommen. Nog een heel fijne tocht. groetjes
  5. Khaled en Anneke:
    28 augustus 2017
    Het blijft mooi weer en jullie gaan heel goed, maar Rien wat zie ik nu lopen met je fiets....... Zo te horen toch een zware dag met aardig wat klimmentjes. Gisteren hebben wij ook een mooie tocht gemaakt langs de Lek. We moesten aan jullie denken, wij genoten en zo te horen doen jullie dat ook. Veel succes op jullie verdere reis.
  6. Ilze:
    28 augustus 2017
    Al helemaal in de Harz, wow! ; Prachtig!, we waren er in Juli, toen stond het in gedeeltelijk onder water. Goslar konden we toen niet eens in.......
    Morgen weer een fijne en veilige dag toegewenst! hartelijke groet
  7. Marianne en Jan:
    29 augustus 2017
    Wat is Duitsland toch mooi hè? Nog steeds één van m'n favoriete vakantielanden. En wat een mooi fietsweer hebben jullie tot nu toe gehad. Wij genieten mee van jullie foto's en reisverslagen.
    Dikke kus van je zus
  8. Rob:
    29 augustus 2017
    Het lukt jullie weer uitstekend, Plonie en Rien, om jullie fanclub jaloers te maken op jullie fietsbelevenissen.
  9. Erik, Rita en Joris:
    Dag Plonie en Rien,
    Alhoewel we zelf pas thuis zijn van een zonnige en deugddoende cruise op de Douro in Portugal met o.m. een uitstap naar Salamanca in Spanje , hebben we met veel belangstelling uw reisverslagen reeds gelezen . Het is overduidelijk dat jullie er opnieuw met volle teugen hebt kunnen van genieten . Houden zo ! Nog veel fietsplezier gewenst !