26 augustus

26 augustus 2017 - Höxter, Duitsland

Vandaag weer een heerlijke fietsdag. Wij vertrokken vanmorgen uit hotel Forellenhof, Detmold. Dat was een heerlijk hotelletje. Wij kregen daar een kamer met een terrasje begane grond met een prachtige tuin voor onze neus. Heerlijk bijkomen na de tocht. Maar vandaag veranderde de omgeving om ons heen. Het werd heuvelachtig.  We kwamen in het Teuteburgerwald. Dat werd klimmen. De heuvels kwamen snel achter elkaar. Soms ging het afdalen makkelijk als er asfalt was maar over een bospad afdalen met kuilen is spannend. Meestal hebben we om half elf (koffietijd) al 20/25 km achter de rug. Nu 15 km. Maar het was weer genieten. De laatste 6 km naar Hoxter was een glooiende afdaling heerlijk. Nu in Hoxter een mooie stad aan de Weser. Vandaag nog een eekhoorn gezien en in het bos kleine vogeltjes die met ons meevlogen. Ik weet de naam niet het had een grijs lijfje een zwart kapje en een witte vlek aan de zijkant van het kopje. Morgen zijn we alweer een week aan onze tocht bezig. Super.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ben en Ria:
    26 augustus 2017
    Wat een bekend blauw dekentje! We zouden er zo zin in hebben om ook van de partij te zijn, alleen die heuveltjes omhoog spreken niet zo aan. Wat gaan jullie hard en fijn dat het weer zo meewerkt. Ook de Lidl-lunch van gisteren wekte heimwee bij ons op. Lekker doorgaan zo!!!
  2. Peer en Berna:
    26 augustus 2017
    Prachtig landschap maar inderdaad België en België af goed voor de kuiten. Geniet nog lekker samen het weer blijft goed; leuke bijkomstigheid.
    Groetjes van ons . Doei
  3. Walter & Atie:
    27 augustus 2017
    Detmold,Paderborn roept bij mij herinneringen op uit de jaren 1956/57, daar was een oefengebied voor ons leger. Samen met een Engels onderdeel pittig sjouwen hoor.
    Jullie rijden wel een mooie route. Ik zie jullie genieten. Goeie reis verder.
    Walter en Atie